Delfínci
Delfínci si říkáme a je u nás zapsáno 27 dětí ve věku 5-7 let.
Učitelky: Petra Michálková, Bc. Dobromila Poledníková, Miroslava Šmiřáková
Školní asistent: Jarmila Konvičková
Tříní básnička
Delfínci si říkáme,
taky rádi zpíváme.
Cvičíme a dovádíme,
ve školce se nenudíme.
My jsme správná partička,
každý kluk a holčička.
Našim cílem je vytvářet prostředí, kde se děti cítí dobře. Prostředí, které děti motivuje k vlastnímu objevování, aktivitě a zvídavosti. Vedeme děti k samostatnosti v sebeobsluze a při všech činnostech. Všechny děti mají během školního roku připravený bohatý program, širokou nabídku aktivit, kroužků. Společně vytváříme pravidla soužití ve třídě, která jsou pro děti velice důležitá. Učí se pochopit, proč se mají pravidla dodržovat.
MŠ je vzdělávací institucí, děti získají spoustu vědomostí, zkušeností a dovedností. S dětmi pracujeme individuálně, ve skupinkách, nebo frontálně, vždy je zvolená vhodná motivace.
Zároveň se připravují pro úspěšný nástup do ZŠ. Rozvíjí se ve všech oblastech. Hlavními znaky školní zralosti jsou zralost tělesná, duševní a sociální.
1. Tělesná zralost – posuzuje se především věk dítěte, výška a váha, přiměřenost rozvoje hrubé a jemné motoriky
2. Duševní zralost – zahrnuje poznávací a rozumové schopnosti, zařazujeme aktivity k procvičování zrakového vnímání, sluchového vnímání, rozvíjíme rozumové schopnosti, paměť, řeč, grafomotoriku
3. Sociální a citová zralost – úspěch ve škole je podmíněn určitou duševní vyspělostí, samostatností, emocionální stabilitou, odolností a schopností přijmout i případný neúspěch
4. Pracovní vyspělost - školsky zralé dítě dokáže rozlišit hru od povinností a zadaný úkol se snaží splnit a dokončit a to i tehdy, pokud se objeví překážky
Našim přáním je, aby se všechny děti cítily v prostředí třídy i celé MŠ dobře, spokojeně, jistě a bezpečně. Velmi důležité je navázání dobré spolupráce a komunikace mezi pedagogy a rodiči. S jakýmkoli problémem se mohou rodiče obrátit na p. učitelku.